Billedet er lavet med kunstig intelligens.
Ansvarshavende chefredaktør.
Cand.scient.pol. Kommunalbestyrelsesmedlem i Svendborg Kommune 2019-2025. Næstformand for Det Konservative Folkeparti i Svendborg.
Tre heteroseksuelle (så vidt vides) hvide mænd. Det er for nuværende, hvad Reaktion Svendborg består af.
Udover det åbenlyse problem, at der i 2026 findes et medie, som ikke har været i stand til at skabe nogle strukturer, som får kvinder og minoriteter til at føle sig velkommen, så hæmmer det også vores produktivitet.
Flere studier (hvilke ved jeg ikke) viser nemlig, at det i nogle tilfælde kan være en fordel at have flere perspektiver på tingene. Derfor må vi se igennem fingre med, at vi kan komme til at diskriminere andre og dermed gå på kompromis med meritokratiet, fordi at dette foregår i en større sags tjeneste.
Dårlig bortforklaring fra chefredaktøren
Som chefredaktør må jeg påpege, at vi gerne vil have flere kvinder og minoriteter med på holdet, såfremt disse er kvalificerede. Det har blot ikke været muligt endnu at finde nogle, som har været interesserede eller har haft tid.
Det er selvfølgelig et problem og derfor må vi også se indad. Jeg har derfor igangsat arbejdet med en egentlig mangfoldighedspolitik, som skal sikre mere diversitet på Reaktion Svendborg.
Inspireret af Svendborg Kommune
Den nye mangfoldighedspolitik kommer til at være inspireret af Svendborg Kommunes politik samt måltal for opnåelse af en ligelig kønsfordeling i topledelsen. Derfor kommer et af elementerne til at være et måltal om, at mindst 40% af klummeskribenterne på Reaktion Svendborg skal være fra det underrepræsenterede køn.
Klummeskribent erkender nye tider
Det er en afklaret Rasmus Drabe, klummeskribent på Reaktion Svendborg, der forholder sig til nyheden om mediets kommende mangfoldighedspolitik. “Det er nye tider og det betyder, at man skal være opmærksom på sine privilegier som hvid mand. Det erkender jeg fuldt ud. Jeg har det helt fint med, hvis jeg bliver erstattet. Det kan jo kun være en sejr for mangfoldigheden!”, lyder det fra klummeskribenten.


